Του Χειμώνα η μέρα!!!!!!!!!!!!

                                              

                                    Του Χειμώνα η μέρα  !!!!!!!!!!!!





Ήταν Χειμώνας και η Νύχτα ερχόταν νωρίς. Η μέρα γκρίνιαζε και παραπονιόταν.
-Γιατί να κρατάω τόσο λίγο; Γιατί η Νύχτα να είναι πιο μεγάλη από μένα;

"Του Χειμώνα η μέρα, καλημέρα καλησπέρα" έλεγαν οι άνθρωποι στο πέρασμά της και η στεναχώρια της μεγάλωνε. Έτρεχε πίσω από τον πατέρα της, τον Ήλιο, και τον παρακαλούσε:
-Ax,Ήλιε μου, πατέρα μου κι άρχοντά μου !Μείνε λίγο ακόμα στον ουρανό.
-Κουράστηκα ,γλυκιά μου Μέρα. Έιναι χειμώνας και δε νιώθω πολύ δυνατός, της απαντούσε εκείνος κι έφευγε βιαστικά για τη Δύση.

Πικραμένη η μέρα αποφάσισε να βρει το Χειμώνα και να του μιλήσει.
-Τι να σου κάνω, καλή μου Μέρα; Οι μέρες μου είναι  μικρές κι οι νύχτες μου μεγάλες, μα δεν μπορώ να κάνω κάτι γι΄ αυτό. Ο Χρόνος είναι που μετράει τις ώρες κι έτσι μας τα κανόνισε. Σε ΄κείνον πρέπει να παραπονεθείς.
Αυτά είπε ο Χειμώνας κι η Μέρα ακολουθώντας τη συμβουλή του πήγε να συναντήσει το Χρόνο. Τον βρήκε καθισμένο στο θρόνο του να γυρνά τους δείκτες του μεγάλου ρολογιού του.

-Αχ, Χρόνε μου, είμαι τόσο μικρή και η Νύχτα τόσο μεγάλη !του είπε με παράπονο, Δεν είναι άδικο αυτό; Χάρισέ μου λίγες ώρες ακόμα για να ΄ναι όλα πιο όμορφα και πιο δίκαια μοιρασμένα.

-Όλα σοφά είναι  φτιαγμένα ,είπε ο Χειμώνας και σήκωσε ψηλά το μεγάλο ρολόι του.
Λίγες οι ώρες σου το χειμώνα μα πολλές το καλοκαίρι. Κρύος ο χειμώνας, μεγάλες οι νύχτες του. Οι άνθρωποι ζητούν ζεστασιά και ξεκούραση, να πλαγιάζουν νωρίς ,να βλέπουν μεγάλα όνειρα. Ζεστό το καλοκαίρι, μεγάλες οι μέρες του για βόλτες ,παιχνίδια κι ανεμελιά.
Η Μέρα έμεινε για λίγο σκεφτική.
-Θα ΄ρθει λοιπόν η εποχή μου. Θα μεγαλώσω κι εγώ ,είπε όλο χαρά. Να ΄σαι καλά ,Χρόνε.
Όλα σοφά τα μοίρασες.
Χαμογέλασε ο Χρόνος ,κούρδισε το μεγάλο ρολόι του κι άφησε τις ώρες να κυλούν με τις μέρες , με τις νύχτες , με τις εποχές.........


Διαβάσαμε αυτή την ιστορία στα παιδιά με αφορμή την ερώτηση της Κατερίνας γιατί κυρία νυχτώνει τόσο νωρίς; Τους άρεσε πάρα πολύ.

Μιλήσαμε για την εναλλαγή  ημέρας νύχτας.

Πολλές οι απορίες τους.

Τι συμβαίνει και έχουμε μέρα – νύχτα;
Γνωριμία με τον ήλιο, τη γη και το φεγγάρι…
Η γη γυρίζει γύρω από τον εαυτό της και εκεί που ο ήλιος φωτίζει  γίνεται μέρα…

Μιλήσαμε για τις δραστηριότητες που κάνουμε τη μέρα και τη νύχτα.














Εντοπίσαμε στην υδρόγειο την Ελλάδα μας… Με έναν φακό (ήλιος) φωτίσαμε τη γη… Η γη γυρίζει και όταν η Ελλάδα φωτίζεται από το φακό έχουμε μέρα. 
 









Δεν κινείται ο ήλιος στον ουρανό αλλά κινείται η γη γύρω από τον ήλιο.....Για να κάνει έναν ολόκληρο κύκλο η γη γύρω από τον ήλιο χρειάζεται 364 μέρες δηλαδή έναν χρόνο.



Η γη όμως καθώς κινείται γύρω από τον ήλιο περιστρέφεται και γύρω από τον εαυτό της....Η περιστροφή της κρατάει 24 ώρες...Γι αυτό και όταν εμείς έχουμε μέρα κάπου αλλού στη γη είναι νύχτα και το αντίθετο....



Και η γη μας όμως έχει έναν ακόλουθο...το φεγγαράκι μας που γυρνάει γύρω γύρω από τη γη....Είναι ο δορυφόρος της.

                                                   Είδαμε ένα βιντεάκι








Κάναμε  αναπαράσταση τη γη με τον ήλιο και το φεγγάρι ,ένα παιδάκι ήταν ακίνητο παριστάνοντας τον ήλιο και ένα άλλο γύριζε σιγά σιγά γύρω του κάνοντας τη γη. Ένα άλλο έκανε το φεγγάρι.΄Οταν η γη κοιτάζει τον ήλιο έχουμε ήμέρα και όταν δεν την βλέπει έχουμε νύχτα.
 


 
 



Είδαμε σε βιντεάκι τον μύθο της Περσεφόνης (Οι  4 εποχές)

 

Η έννοια του χρόνου είναι πολύ δύσκολη για τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας .Δεν είναι εύκολο να την κατανοήσουν. Για να το καταλάβουν τους είπαμε ότι ο χρόνος είναι ένας παππούς που έχει 4 παιδιά, τις εποχές... Και κάθε παιδί   έχει και αυτό από 3 παιδιά τους μήνες ,άρα ο χρόνος εκτός από τα 4 παιδιά έχει και 12 εγγόνια.

 







Οι εποχές όπως και οι μήνες διαδέχονται η μία την άλλη, από το χειμώνα δεν μπορούμε να πάμε στο Καλοκαίρι αν δεν περάσει η Άνοιξη, όπου η φύση μετά την παγωνιά του Χειμώνα   ξυπνάει.   Ανάλογα την εποχή αλλάζουν και οι καιρικές συνθήκες καθώς και ο τρόπος που ζουν οι άνθρωποι.
Ασχοληθήκαμε με την κάθε εποχή χωριστά
 


                      Διαβάσαμε το παραμύθι  "Ο παππούς χρόνος"






κατά τη γνώμη μου από τα καλύτερα βιβλία για να εξηγήσουμε στα παιδιά τις έννοιες του χρόνου.




Ο παππούς ο Χρόνος , λοιπόν , περιμένει τα παιδιά (εποχές) και τα εγγόνια του (μήνες) να τον επισκεφθούν στο σπίτι του για να τους κάνει το τραπέζι. Αφού ο καθένας πάρει τη θέση του και τελειώσουν το φαγητό ζητάει να τους ακούσει. Το κάθε παιδί - εποχή λέει λίγα λόγια για τα όσα μας φέρνει και δίνει το λόγο στα τρία παιδιά της για να κάνουν το ίδιο. ΄Ετσι μαθαίνουμε ποια "παιδιά" έχει η κάθε εποχή και τα χαρακτηριστικά τους.

Παίξαμε ένα παιχνίδι με τις εποχές και τους μήνες, οι 4 εποχές έβαλαν τα ανάλογα καπέλα και οι μήνες κράτησαν τα ανάλογα ραβδάκια


 
 
Τα παιδιά εποχές ήταν τοποθετημένα σε τέσσερα σημεία ,οι 12 μήνες κρατώντας τα ραβδάκια χόρευαν με μουσική (Vivaldi  4 εποχές) ,όταν σταματούσε η μουσική οι μήνες πήγαιναν στην ανάλογη εποχούλα.
 










 
 
Παίξαμε με τις κάρτες ημέρα -νύχτα και τα παιδιά αντιστοίχισαν τις ανάλογες λεξούλες







Στη συνέχεια έβαλαν στη σωστή σειρά τις κάρτες που απεικονίζουν .

                             πρωί -μεσημέρι    - απόγευμα-βράδυ.





 




                                            Παίξαμε με τα σπιτάκια -εποχές

                         Φθινόπωρο-Χειμώνας -΄Ανοιξη -Καλοκαίρι


Σε κάθε σπιτάκι τα παιδιά έβαζαν τους αντίστοιχους μήνες και τις ονομασίες τους










 

                                                           
 
Παίξαμε με το παζλ εποχές
τα παιδιά έβαζαν τις χρωματιστές χαντρούλες στα αντίστοιχα κουτάκια
 






 
 
Διαβάσαμε το βιβλίο "Δε φοβάμαι το σκοτάδι "
 

 
 
Φτιάξαμε καδράκι ημέρα -νύχτα
 




                           
                           ο  τροχός των εποχών!!!!!!
                                
                            ζωγραφίσαμε τις εποχές


φτιάξαμε τον τροχό των εποχών







  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Μοιράζομαι σημαίνει ευτυχία!!!!!!

                                
                              Μοιράζομαι σημαίνει ευτυχία!!!!!!!!




 Τα μήλα ωρίμασαν στις μηλιές.

 Να μια μοναδική ευκαιρία για γιορτή!

 Μόνο που, όταν πήγε ο Μαξ να κόψει τα μήλα, ανακάλυψε 

 ότι ο Ρίκο, το κουνάβι, τα είχε κόψει όλα και είχε σκοπό να
 
τα κρατήσει για τον εαυτό του. Οι φίλοι θύμωσαν μαζί του

, αλλά δεν το έβαλαν κάτω. Είχαν σκοπό να δείξουν στον
 
Ρίκο ότι όλα είναι καλύτερα όταν μπορείς να μοιράζεσαι!


Διαβάσαμε με τα παιδιά αυτή την ιστορία με αφορμή μια

 συνηθισμένη διαφωνία τους πάνω στο παιχνίδι.

Τους άρεσε πάρα πολύ, το καθένα έκανε το σχολιό του και

καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι:


 Τίποτα δεν έχει νόημα αν δεν το μοιραστείς.
  
 Μοιράζομαι σημαίνει ευτυχία, ολοκλήρωση.
 
Δεν μπορείς να αγαπήσεις, αν δεν μοιραστείς με κάποιον την
 
 αγάπη σου, δεν μπορείς να χαρείς αν δεν μοιραστείς με
 
κάποιον τη χαρά σου, και σίγουρα είναι πολύ πιο δύσκολο να
 
μην έχεις με κάποιον να μοιραστείς τη λύπη σου.
 
 
                             Μοιράζομαι σημαίνει ευτυχία!!!!!!!
 
 
              
        τραγουδήσαμε όλοι μαζί


          Λίγο εσύ λίγο εγώ

       πιάσε εκεί και δώσε εδώ

       δε θέλει σκέψη ούτε σοφία

       μοιράζομαι σημαίνει ευτυχία!!!!!

 
 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Δανειστική Βιβλιοθήκη!!!!

                                                
                                        
                                   Δανειστική Βιβλιοθήκη!!!!!!!!!!


Την Παρασκευή ξεκίνησε η Δανειστική μας βιβλιοθήκη. Τα παιδιά διάλεξαν μόνα τους το βιβλίο της επιλογής τους .
Η διαδικασία είναι η ακόλουθη ,σε ένα ντοσιέ υπάρχουν οι φωτοτυπίες απ' όλα τα παραμύθια μέσα σε διαφάνειες. Το κάθε παιδί διαλέγει το βιβλίο του βρίσκει το καρτελάκι με το όνομά του και το βάζει μέσα στη διαφάνεια .Το βιβλίο επιστρέφεται την Τρίτη .Μαζί παίρνουν και ένα έντυπο όπου καλούνται να γράψουν το όνομά τους ,τον τίτλο του βιβλίου και να ζωγραφίσουν ότι τους άρεσε περισσότερο από το παραμύθι.







                                  Καλή ανάγνωση!!!!!!!!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Η Χιονάτη και οι 7 νάνοι!!!!!!!

                              
                           Η Χιονάτη και οι 7 νάνοι!!!!!!!!

      

Διαβάσαμε στα  παιδιά το γνωστό παραμύθι των αδελφών Γκριμ που τόσο πολύ αγαπούν. Τα παρακινήσαμε  να προβληματιστούν
για την προέλευση του ονόματος της Χιονάτης. Τι τους θυμίζει   (το χιόνι),γιατί μπορεί να της έδωσαν αυτό το όνομα(γιατί ήταν άσπρη σαν το χιόνι),πώς αλλιώς θα μπορούσαν να την ονομάσουν(Χιονούλα)κ.λ.π.

Ψάξαμε μαζί με τα παιδιά ,να βρούμε σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη χιόνι, π.χ χιονόμπαλα ,χιονοθύελλα,
χιονόνερο, χιονοδρομικό κέντρο, χιονάνθρωπος ,κ.λ.π.
Τις γράψαμε σε χαρτί Α3 .


 



Στη συνέχεια προτρέψαμε τα παιδιά να δημιουργήσουν δικές τους σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό το χιόνι είπαν:
χιονοαυτοκίνητο, χιονοκαρέκλα, χιονοκουρτίνα, χιονόσπιτο, χιονοτραπέζι,χιονολούλουδο,χιονόμπλουζα,χιονοπαντελόνι και άλλες πολλές.
Ζητήσαμε να μας πουν τι θα μπορούσε να σημαίνει η λέξη που έφτιαξαν κάθε φορά π.χ χιονόσπιτο είναι ένα σπίτι φτιαγμένο από χιόνι.

Δραματοποιήσαμε την ιστορία .Ενθαρρύναμε τα παιδιά να επαναλάβουν το παραμύθι ,δίνοντας έμφαση στη χρονική στιγμή της ημέρας  κατά την οποία συμβαίνουν τα σημαντικά γεγονότα της ιστορίας. Για παράδειγμα κάθε πρωί ρώταγε η βασίλισσα τον καθρέπτη της ποια είναι η ομορφότερη, κάθε πρωί έφευγαν οι νάνοι από το σπίτι, ήταν βράδυ όταν ο κυνηγός πήγε την Χιονάτη στο δάσος και την άφησε κ.α





 Καθώς πρόκειται για ένα πολύ γνωστό παραμύθι στα παιδιά κάναμε το εξής, τοποθετήσαμε χαρτί Α3 και το χωρίσαμε στη μέση ,από τη μια γράψαμε το όνομά μας και από την άλλη τη λέξη παιδιά. Εξηγήσαμε στα παιδιά ότι θα τους διαβάσουμε ξανά το παραμύθι ,μόνο που αυτή τη φορά θα κάνουμε εσκεμμένα κάποια λάθη. Εκείνα θα πρέπει να ακούν προσεκτικά και να μας σταματούν όταν αντιλαμβάνονται το λάθος. Επίσης ,θα πρέπει να μας διορθώνουν με τη σωστή λέξη ή φράση του παραμυθιού. Κάθε φορά που θα το καταφέρνουν θα σημειώνουμε μια νιφάδα χιονιού στο χαρτί στη δική τους στήλη. Αν όμως δεν εντοπίσουν το λάθος ,τότε τη νιφάδα θα την κερδίζουμε εμείς.






                  Κάναμε εργασία "το σπίτι των 7 νάνων"

Η Χιονάτη αποφάσισε να καθαρίσει το σπίτι των νάνων ,ανακάλυψε όμως πως λείπουν κάποια πράγματα
βοήθησέ τη να τα βρει. Ζωγράφισε ότι λείπει και χρωμάτισε την εικόνα




                                                                   έχει και συνέχεια!!!!!!





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Χειμώνας!!!!!!!!!!

                                        
                                       Χειμώνας!!!!!!!!!


   

Η καινούρια χρονιά μπήκε με πολύ κρύο, πρώτη ημέρα στο σχολείο με αρκετές απουσίες αλλά με πολύ όρεξη και κέφι για δουλειά .Μιλήσαμε για τις ημέρες των Χριστουγέννων πως περάσαμε ,που πήγαμε ,είπαμε για το πόσο πολύ μας έλειψε το σχολείο μας και φτιάξαμε και την πρώτη κατασκευούλα μας
ένα χιονάνθρωπο.



 
 

                                      Καλή αρχή!!!!!!!!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Επιστροφή στο σχολείο!!!!!!

                        
                   Επιστροφή στο σχολείο!!!!!!!!!


Οι διακοπές έφτασαν στο τέλος τους ,μετά από αρκετές ημέρες χαλάρωσης επιστρέφουμε στο σχολείο !!!!!!
Θα προσπαθήσουμε να βρούμε τους παλιούς μας ρυθμούς.
Θα συζητήσουμε για τις ημέρες των γιορτών πως περάσαμε ,θα  μιλήσουμε για τη νέα χρονιά και τι περιμένουμε να μας φέρει.


Καλή αρχή λοιπόν να έχουμε μια

          δημιουργική

                   χαρούμενη
 
                                 αρμονική      χρονιά!!!!!!!!!!!!!!!!!







 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Καλή Χρονιά!!!!!!!!!

                   Ευτυχισμένος ο νέος χρόνος!!!!!!!!!!!!!!!!!!


 
 
 

 
 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS